Friday, April 2, 2010

Aku Menangis

Aku menangis..
Tatkala membaca coretan hati itu..

Betapa jauh dalam lubuk hatiku..
Masih tersimpan kasih setia padamu..
Namun tidak lagi ku mampu..
Membiarkan diri penyebab pilu..
Terus merobek, menyiat perasaanmu..
Kerana itu, jauh - pilihanku.


Aku menangis..

Tanda ku sesali perjalan ini..
Mensia-siakan kurnia Ilahi..
Indah manis ikatan ini..
Duka, tangis bersama dilalui..
Gelak tawa pengubat hati..
Namun akhirnya pedih menyelubungi..
Bila hati mula meragui.

Aku menangis..
Cuba ku telan segala kepahitan..
Patah hati aku abaikan..

Ego yang tinggi aku korbankan..
Rindu itu aku biarkan..
Berat hati membuat pilihan..
Namun hanya ini dapat ku lakukan..
Untuk menebus dosaku padamu teman.

Aku menangis...

Hingga kini harapan masih berbunga..
Namun memori itu menghentikan segala..
Terasa mustahil untuk memulakan semula..
Bimbang ku ulang silap yang lama..

Dari kejauhan doa ku pinta..
Agar teman sentiasa bahagia..
Walau aku bukan penyebabnya..

Asalkan bersamamu teman yang lebih setia.

Aku menangis..

Kalau dulu di bahumu airmata ini tumpah..
Tapi sekarang ia hanya membasahi tanah..
Namun aku bersyukur dengan apa yang berubah..
Kerana padanya ada nilai yang indah..
Kini, setahun sudah kita terpisah..
Berkata aku kepada diri..ketahuilah..

Bahawa hanya milikNya setiap ukhuwah.


p/s: Sajak ntah pape ni sesuai untuk org yg pernah mensia-siakan ukhuwah...hoho...tp itu dulu, mungkin sekarang kita smua lebih menghargai nilai ukhuwah itu..insyaAllah. Untuk ukhti itu, ana masih sayang pada enti..dan kali ini,ianya lillah. insyaAllah.



No comments: